Børn i kirken

I Fårevejle Frimenighed ønsker vi, at der skal være plads til alle – det gælder også børnene. Jesus sagde: “Lad de små børn komme til mig, for Himmeriget er deres”. Denne sandhed vil vi gerne efterleve i vores kirke.

Vi ønsker, at der skal være plads til børnene. De skal have en god oplevelse af at være i kirke. Børnene behøver ikke at være helt stille under gudstjenesten, men synes I som forældre, at det er rart at trække jer lidt væk, har vi et børnelokale lige ved siden af kirke-lokalet til de yngste. Her kan børnene lege, mens forældrene har mulighed for at følge med i gudstjenesten gennem højttaler.

Efter pausen samles børnene foran i kirken og vi synger en børnesang sammen med resten af menigheden. Der bliver bedt for børnene – og så går de ud i deres grupper.

​Rock Tiny 0 til 2 år

De kan være i børnelokalet og lege, mens forældrene har mulighed for at lytte til prædiken og lovsang imens. Forældrene er velkomne til her selv at sætte gang i en lille leg/aktivitet.

RockSmallid 3 til 7 år

RockSmallid foregår under prædikenen. Det betyder, at børnene er med til den første del af gudstjenesten – og følges med børnelederne ud efter kaffepausen – når vi har sunget en salme.

Herefter går de ud i cirkusvognen – el. i børnekirke-lokalet.                                                                       –

Søndage i ulige uger

Her vil en børnemedarbejder stå for et kort børneprogram med bibel, sang, bøn, leg el. aktivitet. Er man ny i kirken, kan det være rart at have en forælder/bedsteforælder med, men når børnene er kendte i kirken, er Rock Smallid tænkt som et sted, hvor børnene kan få deres eget lille fællesskab, mens forældrene er inde til gudstjeneste. Børn, der er ved at være store nok til Rock Smallid, er velkomne til at være med til Rock Smallid – ifølge med en voksen. De voksne, der går med til Rock smallid, bliver frivillige medhjælpere denne dag. Forældre må meget gerne aftale at ”deles om børnene”, så en voksen går ud med både eget – og andres børn.                                                                                                                                             –

Søndage i lige uger

Her vil der være ”legekirke”. En ansvarlig vil sætte legetøj frem eller en aktivitet i gang, men det er forældrene, der står for indhold og oprydning + leg med børnene.

​RockSunday 8 til konfirmand-forberedelses-alderen

Til RockSunday har vi konkurrencer og lege, vi synger, og vi udforsker sammen, hvad det vil sige at være kristen, når man er mellem 8 og 13 år.

De går ovenpå til Rock Sunday. Her vil der være fokus på bibel, bøn, leg og fællesskab på deres niveau. Nogle gange skiftes konfirmanderne til at være medhjælpere i Rock Sunday. Dette aftales med præsterne og dem, der står for konfirmandundervisning. Ellers deltager konfirmanderne i gudstjenesterne.

For ikke at forstyrre ved at gå gennem børnelokalet, hygger Rock Sunday sig med hinanden ovenpå efter programmet er slut og indtil lovsangen slutter i kirken.

Vel mødt i kirken.

”Giv det største til de mindste”.

Rock-Solid-weekendlejr
15. til 17. december
Sjov, fællesskab, bibelfortælling,
konkurrence, hygge, lovsang.

Praktiske oplysninger:
For hvem: Programmet er lavet til børn og unge mellem 4 og 15 år.
Programmet bliver ind i mellem delt op, så dem fra 4 til 8 år er
sammen, og dem fra 9 til 15 år er sammen. Forældre, børn og andre
ungdommelige mennesker må gerne komme med.
Sted: Blomsterhaven 1-5, 4300 Holbæk, Andreasskolen
Tid: Ankomst fredag den 15. december kl. 17.30
Afsked til gudstjeneste: søndag den 17. december kl. 9.45.
Pris: Man skal være medlem af YFC, lokalgruppe Fårevejle for at
komme med på lejren. Bliv medlem her: yfc.dk/medlem. Pris for
medlemskab: 75 kroner. Når du er medlem er det gratis at komme
med. Tag 60 kroner med til slik. Grunden til, at vi kan lave sådan en
lejr gratis, skyldes, at YFC støtter vores klub økonomisk.
Tilmelding: Senest d. 8/12 til jorgenbetocamale@gmail.com .
Medbring: Sengetøj, liggeunderlag/madras, indendørs sko, varmt
tøj.
Ledere: Jørgen, Ann, Huynh, Rebecca, Hung og Liv.

Arrangør: Fårevejle Frimenighed.

Program:

Fredag den 15.
Dagens leder: Hung
16.30: Ledere gør klar.
17.30: Ankomst og indkvartering.
18.00: Mad.
18.45: Sliksalg, indkøbt ved Jørgen
19.00: Karat 24 ved Huynh og Rebecca.
20.15: Lovsang ved Rebecca/Huynh
20.30: Opdelt andagt ved Rebecca/Huynh og Jørgen
21.30: Godnat til dem på 4 til 8.
Varulv/natmad ved Huynh/Hung

Lørdag den 16.
Dagens leder: Jørgen
8.30: Morgenmad og bibelvers.
9.30: RockSolid-samling ved
9.30: RockSmallid-samling ved Jørgen
11.00: Lege ved Hung og krea ved Ann.
12.00: Mad
13.00: Sliksalg
13.30: Bygning + konkurrence med go-card ved Jørgen
15.30: Biograf og restaurant-tur.
19.30: Sliksalg
20.00: Forberedelse af budskab ved Liv
20.30: Lovsang, forbøn, lys og små budskaber ved Liv.
21.30: Godnat til dem på 4 til 8.
22.00: Godnat til de store.

Søndag den 17.
Dagens leder: Liv
7.45: Vækning og pakning
8.15: Morgenmad og bibelvers.
8.45: ”Gåtur” + rengøring
9.45: Afsted til gudstjeneste.